ثبت لوگو، شرکت و برند

ثبت لوگو، شرکت و برند۱۳۹۷-۱۲-۸ ۱۴:۵۰:۱۷ +۰۳:۳۰

::خدمات ما::

ثبت لوگو | ثبت شرکت | ثبت برند بیلان محاسب ژیهات برند یا معرف تجاری دستاویزی در تجارت حساب می شوند که به وسیله  آن می توان به تفکیک کالاها ، تامین کنندگان، ، خدمات، فروشندگان و بازرگانهای  مختلف پرداخت.

لوگو چیست؟

لوگو  یک نام، عبارت، طرح، نماد یا هر ویژگی دیگری است که مشخص‌کننده خدمات یا فروشنده محصولی خاص باشد که به وسیله آن از دیگر محصولات و خدمات مشابه متمایز می‌گردد. عنوان قانونی برای برند، نشان تجاری است.
برند مجموعه گره های ذهنی یا تداعیات کارکردی، احساسی، عقلی و مزیت هایی است که ذهن بازار هدف را اشغال نموده است. تداعی معانی و برقراری ارتباط با تصاویر و نشانه ها از مزایا و فواید یک برند است. این مزایا یا فواید برند است که مبنای تصمیم گیری برای خرید آن واقع خواهد شد.
برند، همان چیزی است که مخاطب با دیدن، شنیدن، حس کردن و یا هرگونه ارتباطی با آن بصورت ذهنی (Conceptual)، دیداری (Visual) یا شنیداری (Verbal) صفات و ویژگی‌های آن را در ذهن و قلب خود تداعی می‌کند.
برند شامل همه احساسات، ویژگی ها و مفاهیمی است که به یک نام گره خورده است؛ برند، برداشت افراد از یک نام است.
در فارسی واژه برند معمولا برای اشاره به محصول یا خدمتی به کار می‌رود که ارزش اعتباری و اجتماعی بالایی داشته باشد. به بیان دیگر برند دارای ماهیت اجتماعی است و برندهای قدرت‌مند آن‌هایی هستند که افراد نسبت به آن‌ها حس مالکیت دارند و برای مثال می‌گویند: «این برند، اسم برند دلخواه من است». نمانام‌های برتر می‌توانند هیجان و عواطف مصرف‌کنندگان خود را برانگیزند و مشتریان نیز به این نام‌ها اعتماد داشته و از آنها انتظار خلق ایده‌های برتر و نوآوری در محصولاتشان را دارند.
در این راستا موضوع وفاداری به برند از مهمترین موضوعات موردتوجه شرکتها می‌باشد و شرکتها همواره به دنبال راههایی برای کسب و جلب وفاداری مشتریان می‌باشند. یکی از مهمترین معیارهای وفاداری به برند، عامل یادآوری و بازآوری برند با گروه کالایی خاص می‌باشد که زمینه را برای خریدهای مجدد مشتریان فراهم می‌آورد.
یک برند نیرومند باید از این صفات برخوردار باشد: ۱. تناسب ۲. جایگاه مناسب ۳. تحمل پذیری ۴. اعتبار ۵. الهام بخشی ۶. بی همتایی ۷. جذابیت
برند از نظر مصرف کننده یعنی: ۱. منشا یا مبدا محصول ۲. واگذاری مسئولیت به تولیدکننده ۳. خطرپذیری کمتر ۴. هزینه پرس و جوی کمتر ۵. نشانه کیفیت ۶. معامله یا عهد و پیمان با تولیدکننده محصول ۷. وسیله نمادین برای اظهار شخصیت
علامت تجاری یکی از مهمترین عناصر بازاریابی و موفقیت یک سازمان می باشد و تصویریست که سازمان یا شرکت شما را با همه ابعادش معرفی می کند و خلاصه ای از آنچه را که هستید یا می خواهید باشید را در ذهن بیننده، مشتریان، مصرف کنندگان و… ایجاد می کند.
در واقع نشانه ای است که شرکت یا سازمان شما را از رقبا متمایز می کند و همچنین معرف کالاها و خدمات ایجاد شده توسط شرکت شما می باشد.
در درجه نخست علامت تجاری (برند) یک تعهد است و می گوید که شما آن نام را می شناسید و به تعهد آن اعتماد دارید. اعتماد یک قدم اول حیاتی است که هدف علامت تجاری شتاب دادن به این قدم به وسیله نفوذ تعهد ضمنی علامت تجاری است.
اغلب علائم تجاری یک نشانه ویژه دارند که به عنوان یک میانبر برای به یادآوری تعهد علامت تجاری عمل می کند. این نشانه از رنگ، شکل، حروف، و تصاویر برای خلق یک تصویر متمایز استفاده می کند که هم برای جلب چشم ما و هم برای هدایت نظر ما در مسیری که می خواهد طراحی شده است. علامت تجاری ممکن است با آهنگ، شهرت، عبارات گیرا و … همراه باشد. تمامی قسمتهای تصویر علامت تجاری به عنوان یک محرک روانی یا محرکی که موجب پیوستگی تمامی نظرات دیگر در مورد علامت تجاری است، عمل می کند.
اگر در جزئیات دقیق شوید می بینید که هر چیزی یک علامت تجاری است، چرا که ما درکمان از دنیا را به وسیله خلق ارتباط درباره چیز های مختلف میسازیم. برای مثال یک درخت، تعهدی ضمنی از زیبایی و سایه را دارد. حتی کلمات نیز علامت تجاری هستند. به عنوان مثال زمانی که می گوییم “سرعت” ، در ذهنتان تصویری از یک ماشین سریع و… تداعی می شود. افراد هم علامت تجاری هستند.

وقتی که مردم شما رامی بینند یا نام شما را می شنوند، تصویری از شما را که دارند به یاد می آورند (چیزی که شما می توانید فعالانه مدیریت کنید یا اجازه دهید که اتفاق بیفتد). در یک شرکت جایی که افراد قابل رویت برای مشتریان هستند، مثل یک شرکت خدمات تجاری، افراد آن شرکت قسمت بزرگی از علامت تجاری آن شرکت هستند.

نکاتی چند در خصوص لوگو

  • داشتن علامت تجاری اختیاری است مگر در مواردی که دولت آن را الزامی قرار دهد.
  • حق استعمال انحصاری لوگو فقط برای کسانی محسوب می شود که علامت خود را به ثبت برساند .
  • علامت تجارت قابل نقل و انتقال است و باید وفق مقرارت قانون ثبت علایم و اختراعات ایران به ثبت برسد .
  • اجازه استفاده از علامت ثبت شده به دیگران در ایران باید به ثبت برسد .
  • برای علامت گواهی ثبت علامت صادر خواهد شد .
  • مدت اعتبار ثبت علامت برای هر بار ۱۰ سال است .
  • برای ثبت چند علامت باید به تعداد آنها اظهار نامه جداگانه داده شود .
  • تغییرات مربوط به نشانی رسمیت نخواهد داشت مگر اینکه به ثبت رسیده باشد .

ثبت علامت تجاری چه فوایدی دارد؟

استفاده از لوگو موجب ایجاد تفاوت و تمایز بین محصولات و تولیدات مشابه می شود.
در قرار داد اعطای نمایندگی، علامت تجاری یکی از مهم ترین مواردی است که حتما باید قید شود.
تولیدکنندگان، تجار و شرکت ها برای دریافت تسهیلات نیاز به ارائه ی علامت تجاری دارند.
علامت تجاری ابزاری برای بازاریابی بوده و شهرت شرکت ها براین اساس آن تکمیل می شود.
علامت تجاری وجهه خاصی به شرکت ها و کسب و کارها می بخشد.
در صورت مناسب و موفق بودن علامت تجاری و موفقیت آن ، تبدیل به دارایی ارزشمندی برای صاحب حقوقی آن می شود.
تولیدکنندگان با داشتن علامت تجاری انحصاری و ثبت شده ملزم به ارائه محصولات با کیفیت تری خواهند بود.
برای دریافت گواهی و نشان استاندارد از برند و علامت تجاری استفاده می شود.
ثبت علامت تجاری از هر سوء استفاده احتمالی جلوگیری می کند.
با ثبت علامت تجاری، ارزش برند، چند برابر می شود.
پس از ثبت، با قرار گرفتن علامت مخصوص ® در بالای نام تجاری، اعتبار بین المللی برای برند به دست می آید.
علامت تجاری ثبت شده موجب می شود که در بـازاریابی بیـن المـللی و مـذاکرات تجاری، طرف قرارداد ، تولید کننده دارای علامت تجاری را به عنوان شرکتی دارای سابقه طولانی برنامه های بلند مدت ببینند.
با ثبت علامت تجاری، از سرقت طرح ها و ایده های دارای علامت تجاری ثبت شده ممانعت به عمل می آید.
عـلامت تـجاری با حـصول اطمینان از حقـوق انـحصاری برای شناخت کالا و خدمات و همچنین با اجازه دادن به دیگران مبنی براستفاده از آن در صورت پرداخت مبلغ، صاحب علامت را محافظت می کند.
علامت تجاری قابلیت تمدیدشدن نامحدود توسط پرداخت مبلغی خاص را دارد.
با ثبت علامت تجاری، محافظت آن توسط مراجع قانونی تایید می شود.
عـلامت تـجاری به صاحب خود رسمیت می بخشد.
ثبت علامت تجاری مانع تلاش های رقبای غیرمنصف مثل متقلبان در سوءاستفاده از عـلائم مشـخص در ارائ محصولات و خـدمات نـامرغوب یا مـتفاوت می شود.
با ثبت علامت تجاری، آگـاهی و امـکان سـرمایه گذاری برای تولید و فـروش کالاها و خدمات در منصفانه ترین شرایط ممکن به مردم داده می شود.
با ثبت علامت تجاری گامی در جهت تسهیل تجارت بین المللی برداشته می شود.
علامت تجاری، موقعیت محصولات و خدمات را در میان محصولات و خدمات رقیب مشخص می سازد .
علامت تجاری به مشتری در شناخت محصولی که درست کار نمی کند یا ناقص است و مقصر آن کمک می کند.
ثبت علامت تجاری گاهی برای دریافت وام مفید واقع می شود.

چرا ثبت برند یا علائم تجاری ؟

این مجموعه محتوی پاسخ به سوالات متقاضیان محترم در خصوص ثبت علامت تجارتی می باشد .

در این راهنما سعی شده مراحلی را که ثبت یک علامت تجارتی یا تجدید یا تغییر یا اضافه نمودن طبقاتی به طبقات قبلی ثبت شده و یا احیانا اعتراض به تقاضای ثبت علامت یا شکایت از رد انتقال یا تقاضا آن را یا اجزه استفاده به دیگری که لازم است طی شود به زبان ساده بیان گردد و همچنین اطلاعاتی در خصوص قانون ثبت علایم و اختراعات ایران در لابلای گفتار های ذکر شده که دانستن آن برای هر متقاضی ثبت علامت لازم و ضروری می باشد .
دانستن این اطلاعات سبب می گردد که شخص متقاضی ثبت یا صاحب علامت به حقوق مکتسبه خود آشنا گردیده و به موقع برای دفاع از آن قیام نماید.

مدارک لازم برای تقاضای ثبت علامت تجاری مرحله اول :

  • سه نسخه اظهار نامه ثبت علامت تجاری و تکمیل آن طبق نمونه پیوستی
  • در صورتی که علامت متضمن تصویر یا نوشته بخصوصی باشد ده قطعه از تصویر ضمیمه شود.

مرحله دوم :

  • ارائه یک نسخه روزنامه رسمی که آگهی تقاضای ثبت علامت تجاری در آن درج شده است .
  • یک برگ تقاضای ثبت علامت تجاری (بشرح نمونه پیوستی )
  • ارائه یک نسخه روزنامه رسمی که ثبت علامت تجاریدر آن درج و منتشر شده است.
  • ارائه یک برگ تصدیق ثبت علامت تجاری.
  • ارائه برگ پایان خدمت در مواردی که اعلام خواهد شد .
  • ارائه فتوکپی شناسنامه .

جهت مشاوره رایگان میتوانید از طریق راه های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید:

تلفـن:  ۰۲۱۶۶۵۵۳۰۶۱
همراه: ۰۹۱۲۳۰۲۶۱۳۷
فکس:  ۰۲۱۶۶۵۵۳۰۶۱
ایمیل: bilanmohaseb.tax@gmail.com

ثبت شرکت

ثبت شرکت مسئولیت محدود

شرکتی است تجاری که از حداقل ۲ شریک یا بیشتر ثبت می شود که از بار مسئولیتی کمتری نسبت به شرکت های دیگر برخوردار میباشد. از خاصیت های ثبت شرکت مسئولیت محدود بار مسئولیتی و تعهدی پایین تر(همانطور که از نام آن بر می آید)و همچنین استفاده تجاری به صورت بازرگانی برای موضوع هایی نظیر آرایشی بهداشتی ، آشامیدنی ، موادغذایی، خرید، فروش، صادرات، واردات، و به طور کلی کلیه موضوعاتی که نیاز به شرکت در مناقصات و مزایدات دولتی و خصوصی ندارند مناسب تر می باشد از خاصیت های شرکت مسئولیت محدود ، داشتن هیئت مدیره (تصمیم گیرنده ) خارج از شرکاء می باشد که برای سرمایه گذاری افراد دیگر قابل استفاده می باشد. برای ثبت شرکت مسئولیت محدود نیاز واریز سرمایه در حساب بانکی و یا بازکردن حساب بانکی در هنگام تاسیس نمی باشد.

_______________________________________________________________________

ثبت شرکت تعاونی

شرکت تعاونی شرکتی که از حداقل ۷ نفر سهام دار تشکیل می گردد که به۲ صورت تعاونی تولید و تعاونی مصرف در اداره ثبت شرکت ها به ثبت می رسد. درنظر داشته باشید برای ثبت شرکت تعاونی ابتدا باید هیئت مؤسس پس از تشکیل جلسه موسسین صورتجلسه مربوطه را به اداره تعاون ارجاع و مجوز لازم جهت ثبت شرک تعاونی دراداره ثبت شرکتها را اخذ نماید.

_______________________________________________________________________

ثبت شرکت سهامی خاص

شرکت سهامی خاص شرکتی است بازرگانی (ولو اینکه موضوع عملیات آن،‌ امور بازرگانی نباشد) که تمام سرمایه‌ آن منحصراً توسط مؤسسین، تأمین‌ گردیده و سرمایه‌ آن به سهام، تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام، ‌محدود به مبلغ اسمی سهام آنهاست.

تعداد سهام‌داران نباید از سه نفر کمتر باشد و عنوان «‌شرکت سهامی خاص»‌ باید قبل از نام شرکت یا بعد از آن بدون فاصله با نام شرکت، به طور روشن و خوانا قید شود. و اینکه حداقل ۳ نفر عضو اصلی در شرکت که به سن قانونی رسیده باشند. (۱۸ سال تمام) و اعضا هیئت مدیره باید حداقل از ۲ نفر تشکیل گردد و اعضا و هیئت مدیره باید حداقل دارنده یک سهم باشند و اعضا و هیئت مدیره نباید دارای سوءپیشینه کیفری باشند. و حداقل سرمایه شرکت باید صد هزار (۱۰۰٫۰۰۰) تومان باشد. طرفین باید ۳۵ % مبلغ تعهد شده را در حساب بانکی افتتاح شده واریز نمایند. و داشتن آدرس و کد پستی حقیقی الزامی می باشد.

معایب:

  1. وجود مقررات بیشتر در شرکت های سهامی: برخلاف شرکت خای تضامنی از اهمیت و پیچیدگی بیشتری برخوردار است زیرا وجود مقرراتی مانند نحوه تقسیم سود و زیان و نحوه نگهداریدفاتر مالی و نحوه تشکیل مجامع عمومی و نحوه گزارش سود و زیان به سهامداران و … در شرکت های سهامی به مراتب پیچیده تر از شرکت های تک مالکی و تضامنی است.
  2. وجود مالیات بر درآمد در شرکت های سهامی به دلیل اعمال کنترل های قانونی و بر اساس قواعد و قوانین مالیات های مستقیم می بایست ابتدا ۱۰ % از درآمد مشمول مالیات به عنوان مالیات شرکت محاسبه و به ترتیب مقرر در قانون مربوطه به عنوان مالیات پرداختنی در نظر گرفته شود.

مزایا:

  1. سهولت نقل و انتقال سهام: از آنجاییکه سرمایه سهامداران در شرکت های سهامی به قطعات کوچکتری به نام سهام تقسیم گردیده و بعضا این سهام بی نام نیز می باشد لذا نقل و انتقال آن دارای سهولت ویژه ای است.
  2. تجمع سرمایه های کوچک: می توان با جمع آوری سرمایه های کوچک و در محیطی دوستانه به انجام فعالیت تجاری پرداخت.
  3. محدودیت مسئولیت سهامداران در شرکت های سهامی: یکی از خصوصیات مهم شرکت های سهامی، محدود بودن مسئولیت سهامداران در قبال سهام آنهاست.
  4. تعیین هیئت مدیره در شرکت های سهامی: بر اساس ماده ۱۷۰ قانون تجارت شرکت سهامی به وسیله یک هیئت مدیره از طریق صاحبان سهام انتخاب شده اند.